SpareBank 1 satser på nytt kundesenter i Gjøvik
- pulsenavtoten
- Jan 30
- 2 min read

Åse Øye Foto: Presse
SpareBank 1 Østlandet satser stort i Gjøvik og har nå annonsert 15 ledige stillinger for et nytt kontor i byen. Åse Øye regionsjef for private markedet i Oppland forteller at dette er et viktig skritt for banken som bygger videre på fusjonsavtalen mellom Totens Sparebank og SpareBank 1 Østlandet.
– Dette er en naturlig del av fusjonsavtalen. I forhandlingene ble det besluttet at banken skulle opprette et kundesenter og en regionbank i Gjøvik som skal betjene hele Oppland, sier Øye.
Starten på et nytt kapittel
Kontoret som nå etableres er bare første steg i en større satsing. Ambisjonene er klare.
– Vi ønsker å bygge en regionbank i Gjøvik som skal inkludere flere enheter, både innen personmarked og bedriftsmarked, i tillegg til et kundesenter. På sikt er vi også åpne for samarbeid med andre aktører, sier Øye.
Selv om Øye ikke kan si akkurat hvor mange ansatte som vil bli en del av det nye kontoret, er målet å etablere et solid team i området.
Når er kontoret klart?
Planene er allerede i gang, og stillingene er lagt ut.
– Vi har nettopp annonsert stillingene, og prosessen vil nok ta noen uker, kanskje et par måneder, før vi finner de rette kandidatene. Målet er å komme i gang så raskt som mulig, forteller Øye.
I første omgang vil kundesenteret få midlertidige lokaler, men det er også inngått en intensjonsavtale om permanente lokaler i det bygget hvor Totens Sparebank tidligere holdt til i Parkgata på Gjøvik.
Gjøvik – en strategisk plassering
Men hva er det som gjør Gjøvik til et attraktivt sted for dette nye kontoret?
– Gjøvik har blitt en hub for kundesentre og vi ser et stort potensial her. Med sterke teknologimiljøer som Telenor og flere andre store aktører i området, ser vi et solid grunnlag for å etablere et kundesenter i byen. I tillegg merker vi god vekst i området, og med flere kunder som trenger vår hjelp, tror vi at dette kan bli en veldig god arbeidsplass, sier Øye.
Hva skiller SpareBank 1 fra de andre?
Det er allerede flere kundesentre i distriktet, som Eika og DNB, men Øye mener at SpareBank 1 har noe unikt å tilby.
– Vi har en sterk kundemasse i Oppland og vi tror at det er rom for flere sterke aktører her. Vi ønsker å tilby våre kunder en personlig og effektiv service, samtidig som vi skaper gode arbeidsplasser for de som ønsker å være en del av vårt team, avslutter Øye.
Ledige stillinger – søk nå!
De som ønsker å jobbe i det nye kontoret på Gjøvik, kan finne stillingsutlysningene på både Finn.no og SpareBank 1 Østlandets egne nettsider. Øye er tydelig på at banken ser etter dyktige og engasjerte søkere.
– Vi ønsker å få inn mange gode søknader, så det er bare å søke, sier hun.



